Activitats paral·leles / IVt GALACTICURS: Catàleg Tallers presencials
IVt GALACTICURS: CURS ESCOLAR 2021 – 2022
Coneix els nostres tallers presencials!
GRÀCIES PEL VOSTRE INTERÈS! POSEM-NOS-HI?
Per a posar-vos en contacte amb nosaltres: Ramon Bochaca, coordinador:
699480255 – info@galacticat.cat
1.- EL DIA MÉS CURT (ESO + BATX1)
Com cada any, cap a mitjans desembre, organitzarem de nou EL DIA MÉS CURT.
ED+C és un Festival Internacional que se celebra de manera conjunta a més de 50 països de tot el món en el que el curtmetratge n’és el protagonista. Galacticat, des de fa ja 5 anys, se suma al projecte.
Programa escolar: El Dia Més Curt va néixer amb dos objectius principals. En primer lloc, reivindicar el valor del cinema curt. En segon lloc, apropar-lo a la ciutadania de tota Catalunya, en especial a les generacions més joves. Per fer-ho, aquest any El Dia Més Curt ha creat un programa escolar que incorpora la perspectiva coeducativa i que compleix una doble funció. Per una banda, desplega una xarxa de complicitats i sinergies entre el sector cinematogràfic i l’àmbit educatiu. Per l’altra, crea un espai de diàleg i d’aprenentatge col·lectiu on convergeixen estudiants i cineastes.
El cinema com a eina pedagògica: Vivim en un societat on la cultura audiovisual genera imaginaris col·lectius relacionats amb el gènere, la sexualitat, les relacions interpersonals o la gestió emocional, entre d’altres. Amb aquest programa, format per cinc pel·lícules, proposem aprofitar les característiques pedagògiques del cinema curt per despertar en l’alumnat una actitud crítica, conscient i corresponsable amb l’entorn que l’envolta. El conjunt de curts seleccionats contribueix a donar visibilitat a realitats diverses, sovint estigmatitzades, i ens ensenya a qüestionar la normalitat tot reconfigurant-la des d’una posició lliure de violències.
La programació està formada per:
- Panteres: Èrika Sánchez, Espanya, 2020, 22 minuts
-
- La Joana i la Nina són dues noies de 13 anys que viuen atrapades en els condicionants de la pubertat femenina. Són noies del seu temps: atentes a les xarxes socials, a la immediatesa i als excessos. La Joana idea un joc en un dia decisiu que farà que alguna cosa canvïi per sempre. #Sexualitat #Bullying #Feminisme #Identitat #Coeducació #Adolescència #Amistat #DonesDirectores
- Ni oblit ni perdó: Jordi Boquet Claramunt, Espanya, 2020, 21 minuts
-
- La Betlem torna a casa per passar uns dies amb la família al poble on ha crescut. El seu retorn amaga un trist rerefons que, per més que vol evitar, sempre acaba tornant per recordar-li que hi ha coses que no es poden oblidar, i que tampoc es poden perdonar. #PrevencióViolència #Antifeixisme #Família #Dol
- Ara crema: Núria Gascón Bartomeu, Espanya, 2020, 1 minut
-
- El sofà, el foc i la silueta. Una llar que desapareix entre cendres. Després d’un confinament mental i físic de 13 anys en aquella casa, n’ha estat necessari un altre per poder fer front a aquestes imatges. #Autobiografia #PrevencióViolència #Abús #DonesDirectores
- Después también: Carla Simón, Espanya, 2019, 25 minuts 59 segons
-
- L’Àlex arriba al bar d’un poble buscant algú. Allà hi ha l’Edu, que balla com un boig sense esperar ningú. Aquest curtmetratge pretén informar i generar conciència sobre el VIH en una societat que encara discrimina les persones que el tenen. #Sexualitat #VIH #Adolescència #LGTBIQ #DonesDirectores #Discapacitat
- Singing from the rooftops: Enric Ribes, Espanya, 2017, 5 minuts 54 segons
-
- Aquest és un tribut a una artista −considerada l’última transformista del barri xinès d’una Barcelona en extinció− que als seus 90 anys segueix pujant cada nit a l’escenari. Com deia el seu admirat poeta Federico García Lorca: “Els marietes del sud canten als terrats”. Gilda Love ho seguirà fent. #LGTBIQ #Trans #Drag #Biografia #Barcelona
La programació de ED+C va a càrrec de la Coordinadora de Festivals de Catalunya, CATALUNYA FILM FESTIVALS i la distribuïdora de cinema MARVIN & WAYNE;

Preu:
1€ per alumne, al vostre cinema.
Data:
21 de desembre de 2021.
Preu:
3€ per alumne si portem el cinema a les vostres escoles, amb pantalla, equip de so, projector… Podeu muntar una sala de cine al cole!
Durada de la sessió:
1h – 1:30h
2.- SESSIONS DINAMITZADES DE LA FILMOTECA
Les sessions dinamitzades per la Filmoteca de Catalunya consisteixen en projeccions de blocs de curtmetratges ens els que es treballen diversos conceptes relacionats amb els valors personals i socials a través de la dinamització d’una educadora. En elles, els més petits fan una primera aproximació al cinema a través d’històries animades en les que descobreixen el format i l’espai i al mateix tremps un mitjà narratiu que els acompanyarà tota la vida.
a.- ANEM A CAÇAR UN ÓS (+ 3 anys)
Preu: 3€ per alumne, al vostre cinema (Tàrrega, Mollerussa, Balaguer, Agramunt, Tremp i Vielha). / Durada de la sessió: 1h 30min
Has anat mai a caçar un os ben gros? Cinc germans aprofiten que els seus pares marxen de casa per sortir a l’aventura! Travessen un camp ple d’herba, un riu ple d’aigua, i un bosc ple d’arbres. Però, qui té por de l’os dolent? Ningú! Perquè són molt i molt valents. Quatre històries basades en llibres infantils, per fer viatjar els més petits del conte a la pantalla.
Què treballem?
– Els valors de la cooperació i la companyia
– Diferències entre el llenguatge escrit i audiovisual, el conte i la pantalla
– El poder de la imaginació
– Els prejudicis
Anem a caçar un os és un programa de curtmetratges format per:
ANEM A CAÇAR UN OS. Joanna Harrison, Robin Shaw, Anglaterra, 2016, 30’
CÀRIES MÀGIQUES. Uzzi i Lota Geffenblad, Suècia, 2015, 7’
ASTON I ELS REGALS. Uzzi i Lota Geffenblad, Suècia, 2012, 9’
LLOP GRAN I LLOP PETIT. Rémi Durin, França i Bèlgica, 2018, 13’26’’
b.- EL CARGOL I LA BALENA (P5 + CI)
Preu: 3€ per alumne, al vostre cinema (Tàrrega, Mollerussa, Balaguer, Agramunt, Tremp i Vielha).
Durada de la sessió: 1h 30min
Amb esperit inquiet i ganes de descobrir món, un petit cargol s’embarca en un viatge, a la cua d’una balena geperuda, a través dels mars. Però, un dia, la balena perd el rumb i acaba encallada a una badia aïllada. Una bonica història d’amistat que ens farà recórrer els indrets més sorprenents i màgics del món submarí
Què treballem?
- Les claus del cinema d’animació
- El mar i la riquesa de la vida marina
- La cooperació i l’amistat
El cargol i la balena és un programa format pels films:
EL CARGOL I LA BALENA, Max Lang, Daniel Snaddon. Regne Unit, 2019, 26’, doblat al català
LA FULLA, Aliona Baranova, República Txeca, 2020, 5’40’’, sense diàlegs
A L’AIGUA! Barbora Valecká, Filip Pošivač, República Txeca, 2019, 12’02’’, sense diàlegs
LA PESCA MIRACULOSA, Fabrice Luang-Vija, França, 2019, 6’45’’, sense diàlegs
https://filmoteca.cat/web/ca/esdeveniment/el-cargol-i-la-balena
c.- AGATHA, LA MEVA VEÏNA DETECTIVA (CM)
Preu: 3€ per alumne, al vostre cinema (Tàrrega, Mollerussa, Balaguer, Agramunt, Tremp i Vielha). / Durada de la sessió: 2h
L’Agata Christine, de 10 anys, és una apassionada dels misteris. Tant que ha creat una agència de detectius privats al soterrani de la casa on s’acaba de mudar amb la seva família. El seu primer trencaclosques la portarà a un assumpte molt més complicat del que s’esperava…
Què treballem?
- El gènere del misteri: del còmic a la pantalla
- L’autenticitat i la confiança en un mateix
- Començar de nou: tot un repte!
Activitat adreçada a Cicle Mitjà d’Educació Primària
Àgata, la meva veïna detectiva (Next door spy), Karla Bengtsson, Dinamarca, 2017, 77’, doblat al català
https://filmoteca.cat/web/ca/esdeveniment/agata-la-meva-veina-detectiva
d.- LA PETITE VANDEUSE DE SOLEIL (CS)
Preu: 3€ per alumne, al vostre cinema (Tàrrega, Mollerussa, Balaguer, Agramunt, Tremp i Vielha).
Durada de la sessió: 1h 30min
La Sili és una nena de 12 anys amb una discapacitat física que l’obliga a moure’s en crosses pels carrers de Dakar. Decidida a ser autosuficient, la Sili s’atreveix a irrompre en el món masculinitzat de la venda ambulant del diari “Le Soleil” per ajudar econòmicament la seva àvia cega.
Entre el conte i el documental, aquest film breu és un retrat resplendent sobre la determinació i la perseverança d’una heroïna excepcional i, en paraules del seu director, “un himne al coratge dels nens del carrer”.
Què treballem?
- La mirada europea sobre l’Àfrica postcolonial: prejudicis i paternalismes
- La representació de les nenes i les noies al cinema
- Identificar els codis propis de la ficció i de la no ficció cinematogràfica
- Reflexionar sobre el valor dels contes i les faules en les cultures del món
Activitat adreçada a Cicle Superior d’Educació Primària i 1r i 2n d’ESO
Es projectarà el film ‘La pequeña vendedora de sol’ (La petite vendeuse de soleil) de Djibril Diop Mambety. Sengal, França, Suïssa, 1998. 45’. Versió original en wolof i francès, subtitulada en castellà
e.- EL VERDUGO (ESO, BATX + CF)
Preu: 3€ per alumne, al vostre cinema (Tàrrega, Mollerussa, Balaguer, Agramunt, Tremp i Vielha).
Durada de la sessió: 2h 15min
El verdugo representa el millor del cinema de Luis García Berlanga, capaç d’abordar les qüestions més greus amb una mordacitat única. A banda de la pena de mort, el film reflexiona sobre la llibertat individual, el conformisme i el pes de la societat.
Què treballem?
- La llibertat i la responsabilitat individuals enfront el determinisme social.
• Luis García Berlanga i el berlanguisme: el pla seqüència i la posada en escena.
• L’Espanya dels 60 i el franquisme.
Preu:
3€ per alumne, al vostre cinema.
Durada de la sessió:
1:15h
Més informació:
http://www.filmoteca.cat/web/programacio/cicles/educacio-infantil-p3-p5/boscos-de-tots-colors-0
3.- TALLER INTENSIU D’STOP-MOTION (+10 anys) AMB ANNA SOLANAS I MARC RIBA
Taller de quatre jornades en el que s’escriurà un guió, es farà un guió tècnic de la història escrita, es dissenyaran i construiran personatges i decorats de la història i es rodarà la història amb la tècnica d’stop motion de ninots plans de paper i cartró sobre vidre.
Objectius:
1.- Conèixer el procés de creació d’una pel·lícula d’animació.
2.- Familiaritzar-se amb el llenguatge cinematogràfic.
3.- Aprendre a modelar ninots.
4.- Conèixer les necessitats bàsiques d’un set de rodatge en stop motion.
5.- Aprendre a animar, a donar vida als ninots.
Continguts:
1.- Introducció a l’animació i a les diferents tècniques d’animació.
2.- El guió cinematogràfic.
3.- Guió tècnic i story-board.
4.- Disseny i construcció de personatges.
5.- Disseny i construcció de decorats.
6.- El set de rodatge: llums, càmera i software d’animació.
7.- Animar: donar vida als personatges fotograma a fotograma.
Vídeo resum de la conferència de la primera edició amb n’Anna i en Marc:
https://www.youtube.com/watch?v=urjqxAkFt1I

Preu:
6€ per alumne, al vostre centre. Per a un o dos grups classe.
Durada:
4 jornades, 5 hores per jornada.
4.- CineBASE, de l’ESCAC (9 a 16 anys) (5è primària a 4t ESO)
A través del Manual d’exercicis de Narrativa Audiovisual, els alumnes aprendran a enquadrar la càmera, a il·luminar l’escena, a composar el plano, a dirigir els actors, a escriure els guions, a actuar, a editar i post-produir un curtmetratge que finalment presentaran a competició al GALACTICAT.
El procés creatiu en el que s’introdueixen els alumnes quan han de rodar un curtmetratge afecta positivament molts àmbits del seu procés d’aprenentatge. Valors com la paciència, la constància i la perseverança, el treball en equip i la concentració, la creativitat i la imaginació, l’autocrítica i la responsabilitat, la solidaritat i l’empatia, sorgeixen de manera natural en un set de rodatge o durant els processos de pre-producció i post-producció. Un alumne amb poca capacitat de concentració, de sobte es pot trobar treballant quatre hores seguides en l’edició d’una pel·lícula i descobrir d’aquesta manera aquesta capacitat que creia que no tenia; un jove tímid i reservat es pot trobar de sobte totalment inclòs en l’equip realitzant a la perfecció una tasca tant complicada com la sonorització directa d’una escena; tot un grup d’alumnes que fins aleshores no havien compartit mai de manera totalment conjunta una experiència es poden trobar enmig d’una situació molt divertida (els rodatges són plens d’esclats de riures) que els uneixi com a grup i com a persones, despertant l’empatia i la solidaritat cap a l’altre… El cinema és un ofici en el que tots els membres són igual d’importants i aquesta condició permet l’aprenentatge lliure i el creixement personal d’una manera molt directa.
Per altra banda, el cinema inclou una gran quantitat de coneixements tècnics que, amb una gran transversalitat, permeten als joves aprendre conceptes relacionats amb la física (òptica, temperatures de color, funcionament de les ones sonores i captació del so), amb les matemàtiques (distàncies d’enfocament, valors d’enquadrament, angles i moviments de càmera), amb les arts, la història i les llengües (els guions, la direcció d’art, vestuari, maquillatge i perruqueria, atrezzo), amb feines tècniques com l’electricitat (la il·luminació), amb la informàtica (el rodatge, l’edició i la post-producció) i fins i tot amb el sentit comú i l’ordre personal (la producció, la gestió de permisos, l’organització dels rodatges, la comunicació, l’elaboració de calendaris de treball).
– Cronograma Les franges mínimes per poder realitzar el taller són de 2 hores. Recomanem que es pugui realitzar el taller el més compacte possible, ja que els resultats són molt més positius. Preferiblement es recomana no fer el taller les setmanes prèvies a les vacances de Nadal, Setmana Santa i estiu.
– Material
L’objectiu de Cine Base, és que tots els centres puguin aplicar la narrativa audiovisual a l’aula, de manera que el material no sigui cap impediment.
- Si el centre no disposa de d’iPads, Cine Base els facilitarà durant el taller.
- És necessari un projector a l’aula per poder visualitzar els exercicis i projectes.
- Connexió a una xarxa d’Internet.

Preu:
6€ per alumne, al vostre centre. Per a un grup classe (20 alumnes).
Durada:
4 jornades, 5 hores per jornada. Total 20 hores.
És imprescindible que en tot moment hi hagi un professor del centre donant suport i
seguint tot el procés juntament amb el professor de Cine Base (ESCAC).
5.- CURS DE GUIÓ (+ 14 anys) AMB DAVID CASALS ROMA
Taller per a aprendre a confegir un guió cinematogràfic amb David Casals-Roma, director de l’Escola de Cinema de Lleida.
https://www.segre.com/noticies/cultura/2019/04/03/lleida_tindra_una_escola_cine_tv_72482_1112.html
CURRÍCULUM VITAE:
EXPERIÈNCIA LABORAL
2018-present UNIVERSITAT DE MASSACHUSETTS AMHERST, Amherst (Estats Units)
Professor de tècniques de realització cinematogràfica
2010-present ECIB – ESCUELA DE CINE DE BARCELONA, Barcelona (Espanya)
Professor de tècniques de direcció i d’escriptura de guions
2010-present L’IDEM – ESCOLA AUDIOVISUAL, Barcelona i El Soler (França)
Professor de direcció i escriptura de guions
2011-present INSTITUT CINEMATOGRÀFIC JEAN VIGO, Perpinyà (França)
Instructor de cinema en diverses escoles i instituts
2006-2017 RECREATE PRODUCTIONS LTD., Regne Unit, Espanya i França
Director, productor i guionista
2011-2014 LYCÉE GARCÍA LORCA, Théza (França)
Professor de cinema i educació sociocultural
2003-2007 READING ADULT AND COMMUNITY COLLEGE, Reading (Regne Unit)
Professor de tècniques d’escriptura de guions i història del cinema
CURTMETRATGES
– Una segona oportunitat (2014 – 6’). Director i guionista. 28 festivals
– Violeta, la cortesana (2012 – 15’). Director i guionista. 64 festivals, 21 premis
– Menjar casolà (2011 – 14’). Director. 38 festivals, 14 premis
– Salvar el món (2007). Director i guionista. 132 festivals (finalista a Fotogramas en Corto). 60 premis
– Els ulls de Djamel (2005 – 14’). Director, guionista i productor. 41 festivals, 8 premis
– Cocktail del temps (2004 – 15’). Director, guionista i muntador. 11 festivals
– ON/OFF (2002 – 14’). Director, guionista, productor i muntador. 19 festivals
– L’hora de l’ogre (2001 – 15’). Director, guionista, productor i muntador. 31 festivals, 1 premi
– Un malson (2000 – 13’). Director, guionista, productor. Tercer Millor Curt de la pàgina www.ifilm.com
GUIONS PER LLARGMETRATGE
– El piso (2017). Thriller psicològic. En preproducció
– Els Otomans (2014). Comèdia romàntica
– La darrera plaga (2012). Tragèdia rural
– Vides Perfectes (2011). Thriller d’acció
– Les transbordadores de taronges (2010). Drama històric-social
– La darrera funció (2007). Thriller psicològic
– Ciutadà del món (2006). Drama. Finalista al concurs Ciutat de Segòvia. Seleccionat a Babylon UE
– 25 hores (2004). Thriller d’acció. Finalista en el concurs Orange World (2.746 participants)
– La veu de Junas (2002). Melodrama urbà
– Estàs mort (2000). Thriller psicològic
– L’etern sospir de les roselles (1998). Drama
DOCUMENTALS
– Buscando a Thais (2017). Director, productor i guionista. En preproducció
– Kilian Jornet: El comptador de llacs (2012). Assistent de producció. Produït per Doblebanda
– L’or de Ponent: L’oli d’oliva ecològic a Lleida (2011). Director, guionista i muntador. Produït per
Recreate Productions
GUIONS PER TELEVISIÓ
– La caiguda de l’imperi Romà (2011). Sèrie de televisió (sitcom). Creador i guionista
– El meu nen sí em menja (2010). Programa gastronòmic-infantil. Creador i guionista
– Alerta verda (2010). Programa ecològic. Creador i guionista
– No al fracàs escolar (2009). Programa pedagògic. Creador i guionista
ESTUDIS
2011 BABYLON PROJECT, Rotterdam (Holanda) Seleccionat entre 14 realitzadors europeus per desenvolupar un guió de llargmetratge
2002-2006 LLICENCIAT EN CINEMA I MITJANS DE COMUNICACIÓ Universitat de Birkbeck de Londres, Regne Unit
2006 SCREENWRITING EXPO 5 – LOS ÁNGELES (ESTATS UNITS) Seminaris, conferències i tallers de guions amb William Goldman, Oliver Stone i el departament creatiu de Pixar/Disney entre altres
2006 ESCOLA D’ESTIU DE PRODUCCIÓ CINEMATOGRÀFICA Seleccionat entre 30 artistes pel Centre d’Arts i Cultura empresarial de Londres, Regne Unit
2006 WRITER’S GYM – TALLER DE GUIONS AMB ELLIS FREEMAN Seleccionat entre 15 guionistes per l’Escolla de Cinema de Londres, Regne Unit
2005 TALLER DE CINEMATOGRAFIA AMB ABBAS KIAROSTAMI Seleccionat entre 14 directors europeus pel Festival de Cinema de Potenza, Itàlia
2002 ESCOLA DE CINEMA Acadèmia de Ràdio, Cinema i Televisió de Londres, Regne Unit
2001 TÈCNIQUES D’ESCRIPTURA DE GUIONS Escuela de Letras de Madrid
2001 TALLER D’ESCRIPTURA DE GUIONS AMB WILLIAM C. MARTELL Escola Raindance i Universitat de Westminster de Londres, Regne Unit

Preu:
10€ per alumne, al vostre centre. Per a un grup classe.
Durada:
24 hores, a repartir com es desitgi (per exemple 2 hores a la setmana durant 3 mesos)
6.- TALLER DE DOBLATGE – (Cicle Mitjà i Superior)
La majoria dels productes audiovisuals que consumim han patit una important modificació: no tenen les veus originals dels seus intèrprets. I tot i així, gràcies a la bona feina dels professionals del doblatge, seguim dient que “tal actor ho fa tan bé” quan a vegades mai n’hem sentit la veu original. Però, quins són els passos que ha de seguir un actor de doblatge per poder mantenir amb la seva veu el missatge original que ha d’adaptar? Quines són les eines que es fan servir en una sessió de doblatge? I si muntem una sala de doblatge a l’aula amb tot el necessari per poder respondre de primera mà a aquestes preguntes?
Després d’una introducció als aspectes bàsics d’un doblatge, així com els de l’adaptació de textos a per a cinema, als alumnes se’ls mostrarà l’escena d’una pel·lícula a la qual haurem extret el so. La seva missió serà la d’escriure per equips un diàleg per a l’escena que encaixi amb les boques dels actors. Per a aconseguir-ho hauran de tenir en compte els “cops de veu” que marquen les síl·labes del diàleg original, ajudats d’una guia amb les intervencions de cada personatge i els codis de temps. A l’hora de doblar les escenes comptaran amb el vídeo de l’escena amb els codis de temps que els facilitaran les entrades, tal i com fan els dobladors professionals.
OBJECTIUS
- Introduir-se al món del doblatge.
- Treballar la redacció i la mètrica.
- Treballar la lectura i la dicció.
- Treballar la parla en públic i la interpretació.
- Valorar el treball específic d’aquesta tècnica.
- Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.

Preu:
3€ per alumne, a la vostra escola.
Durada:
90 minuts.
7.- TALLER DE LIGHT PAINTING – (Cicle mitjà i superior)
Aquest taller és una manera única d’aprendre el funcionament de les càmeres de cinema i fotografia. Amb fotografies d’exposició prolongada i la utilització de pinzells de llum, fets amb LED’s de colors, els nois i noies creen escenes màgiques. Amb el Light-painting podem generar tant imatges estàtiques com animacions d’una manera nova i sorprenent.
L’activitat s’inicia amb una introducció al funcionament de la fotografia, des de les primeres càmeres analògiques fins a les digitals, per continuar amb la explicació del funcionament de les eines de Light painting. Tot seguit es realitzarà una presentació sobre les paraules màgiques en la literatura per continuar amb un treball de grup en el que es crearan noves paraules i els seus efectes. Un cop mostrades les possibilitats de la tècnica i creades les paraules màgiques, les capturarem amb els alumnes.
Per a dur a terme aquest taller cal disposar d’una aula que es pugui deixar a les fosques.
OBJECTIUS
- Descobrir el funcionament de les càmeres de cinema i fotografia.
· Potenciar la creativitat treballant amb la tècnica del dibuix amb llum.
· Valorar el treball específic d’aquesta tècnica.
· Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.
RESULTATS
Els resultats es podran veure en format de prèvia en el mateix moment de realitzar el taller. Posteriorment s’editaran en format HD i es facilitarà un enllaç de descàrrega al centre per a què el pugui compartir als alumnes.

Preu:
3€ per alumne, a la vostra escola.
Durada:
90 minuts.
8.- TALLER DE LIGHT PAINTING – (P3, P4 I P5)
Amb els tallers “Dibuixem amb llum” (P3 a P5) i “Pinta’m bé” (P3 a P5) creem per als petits una nova manera de relacionar-se amb l’espai. Amb els nostres “llapis de llum” fets especialment per a les seves mans i unes senzilles indicacions crearan màgiques formes de llum.
OBJECTIUS
- Explorar l’espai d’una manera diferent.
· Experimentar, des de la identitat, amb la creació audiovisual.
· Relacionar per l’experiència l’activitat realitzada amb el producte visual resultant.
· Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.
RESULTATS
Els resultats es podran veure en format de prèvia en el mateix moment de realitzar el taller. Posteriorment al taller s’editaran en format HD i es facilitarà un enllaç de descàrrega al centre per a què el pugui compartir als alumnes.

Preu:
3€ per alumne, a la vostra escola.
Durada:
50 minuts.
9.- TALLER DE MICROANIMACIÓ (CM, CS, ESO)
Al llarg de la historia del cinema s’han utilitzat una gran diversitat de formats fílmics.
El més famós, aquell amb el que s’han projectat les pel·lícules als cinemes durant gairebé 100 anys, és el de “35mm”, i un dels més populars el seu germà petit el “16mm”, anomenats així per la longitud de la diagonal de cada fotograma.
Aquests formats físics, al contrari dels digitals, permeten manipular films ja existents o crear-ne de nous treballant directament sobre la pel·lícula i projectar a l’acte els resultats utilitzant antics projectors restaurats.
L’activitat s’inicia amb una introducció a la història del cinema i l’animació i es presentarà el material amb el qual els alumnes hauran de treballar: la pel·lícula de 35 o 16mm. Seguint les indicacions de El Bombeto els alumnes de dibuixaran o manipularan directament sobre aquest material i després es visionaran les creacions mitjançant el projector.
OBJECTIUS
- Descobrir la història del cinema i l’animació.
· Experimentar amb nous materials.
· Potenciar la creativitat en el dibuix.
· Valorar la cronologia del cinema i en els avenços tecnològics.
· Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.
RESULTATS
Els resultats es podran veure amb els projectors de 35 i 16mm en el mateix moment de realitzar el taller. Posteriorment al taller es digitalitzaran les cintes de pel·lícula, s’editaran en format HD i es facilitarà un enllaç de descàrrega al centre per a què el pugui compartir als alumnes.

Preu:
3€ per alumne, a la vostra escola.
Durada:
50 minuts.
10.- ZOOTROP ESTROBOSCÒPIC 3D ANAMÒRFIC – (CI, CM, CS)
El zootrop va ser un invent creat el 1834 i consisteix en un tambor giratori amb petites escletxes a través de les quals es pot observar una animació́ cíclica (loop) provocada per una sèrie d’imatges seqüenciades.
Amb els nostres “Zootrops estroboscòpics” podem canviar les típiques “tires” de zootrop per discs de vinil, i els dibuixos per figures de plastilina que al ser introduïdes dins la màquina es transformen màgicament davant dels nostres ulls!
L’activitat s’inicia amb una introducció al món del cinema per entendre el mecanisme bàsic que el fa funcionar, la persistència visual.
OBJECTIUS
- Descobrir els mecanismes de l’animació́ i el cinema.
- Experimentar amb la imatge en moviment.
- Comprendre l’efecte “loop” o bucle.
- Potenciar la creativitat.
- Valorar les diferents tècniques de l’animació́.
- Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.

Preu:
3€ per alumne, a la vostra escola.
Durada:
90 minuts.
11.- NO M’EXPLIQUIS EL FINAL (CM, CS, 1r i 2n ESO)
Us proposem un taller de cinema ben diferent, un taller de tràilers de cinema sense pel·lícula. Però encara que no filmem la pel·lícula sencera caldrà pensar-ne una, i per això aprendrem tot el que cal per explicar una bona història, i explicar-la bé. Un taller per aprendre cinema i narrativa on al final haurem d’interpretar els personatges que creem per donar-los vida. Per a això comptarem amb la nostra pantalla de croma i la màgia dels efectes especials.
Es pre-produeixen, produeixen i post-produeixen 4/5 trailers per grup classes durant les diverses sessions amb l’ajuda de la pantalla de croma, que permet “projectar” dins l’edició final, el fons que més s’adeqüi a la història que centra la narració.
Cal un espai de temps de uns dies al mig de les sessions. Si és en dues entre les dues i si és en 4 entre les sessions 2 i 3 per a que els nens i nenes puguin preparar materials d’atrezzo i vestuaris.
El rodatge, que es fa a les sessions finals, es realitzarà amb el fons de croma i caldrà un espai ampli, d’almenys 7 x 7 metres, per a muntar-lo. Normalment ho fem al gimnàs dels centres.
Cada grup classe fa 3/4 trailers depenent del nombre d’alumnes que hi hagi.

Preu:
6€ per alumne, a la vostra escola.
Durada:
8 hores (2 sessions de 4h o 4 sessions de 2h).
12.- SUECADES – (CM, CS, 1r i 2n ESO)
Les “suecades” és un taller de cinema que es basa en la pel·lícula REBOBINI SI US PLAU de Michel Gondry, un film en el que dos empleats de videoclub refan totes les pel·lícules de l’establiment amb molt baix pressupost però molta imaginació.
Per a dur a terme el taller:
-No s’ha d’utilitzar cap efecte especial que suposi postproducció, o sigui, retocar amb ordinador. Tots els “efectes especials” han de ser “on camera”.
-Els efectes de so, banda sonora, etc, no poden ser enllaunats o “de llibreria”. S’han de fer expressament per els participants en el moment de filmar (foley, música, etc)
-Tots el vestuari i atrezzo ha de ser a partir de la reutilització o el reciclatge.
-Tot s’ha de preparar minuciosament, perquè només es pot fer una “toma” de cada pla.
I tot això perquè?
-Doncs per aprofundir en l’anàlisi de les estructures d’una història. Per poder fer una suecada hem d’analitzar la pel·lícula per entendre els elements de la trama i decidir quines escenes són claus per a l’argument principal i explicar només aquestes. A part treballarem el llenguatge cinematogràfic, teoria i pràctica, i els oficis del cinema.
-Per passar-nos-ho bé fent manualitats de tot tipus per aconseguir reflectir el millor possible l’esperit de la peli sencera. Des del logotip de la productora fins als crèdits.
I com ho faríem?
En aquest cas un cop pactada la pel·lícula amb la classe n’hauran de fer un visionat a l’aula contestant una sèrie de qüestionaris (en aquest visionat el tallerista no hi és present).
Cal un espai de temps d’uns dies al mig de les sessions. Si és en dues entre les dues i si és en 4 entre les sessions 2 i 3 per a que els nens i nenes puguin preparar materials d’atrezzo i vestuaris.
Cada grup/classe crearà una pel·lícula en la que participaran tots a nivell tècnic. A demés els personatges els poden interpretar diferents persones a cada escena.

Preu:
6€ per alumne, a la vostra escola.
Durada:
8 hores (2 sessions de 4h o 4 sessions de 2h).
13.- LA CÀMERA OBSCURA – (CM + CS)
A través de la construcció d’una enorma càmera obscura al pati de l’escola (d’una habitació fosca, en realitat) els alumnes de Cicla mitjà i superior entendràn el funcionament de la relació entre la llum i la càmera de cinema i a la vegada, de la llum i l’ull humà.
Veuràn com el pas de la llum, a través d’un petit forat a la paret, es converteix en una imatge en moviment provinent de l’exterior i desxifraràn el concepte de distància focal, d’obturador de la càmera, d’obertura focal i de càmera estenopeica, aprenent d’aquesta manera com va esdevenir-se el naixement de la fotografía i de la captació d’imatges que posteriorment donaria pas a les imatges en moviment i per tant al cinema.


Preu:
3€ per alumne, a la vostra escola.
Durada:
3 hores.
14.- FEM UN ZOÒTROP GEGANT – (CM + CS)
El zootrop és una de les primeres invencions que van aconseguir crear la il·lusió del moviment. Aquesta il·lusió va quedar impregnada per sempre a la retina de la humanitat, estirant-la fins a convertir-la amb el pas del temps, en el cinema digital d’avui en dia.
A través de la construcció d’un zootrop de grans dimensions, els infants coneixeran les veceroles de l’animació i entendran el perquè l’ull i el cervell humà transformen un seguit d’imatges fixes en imatges en moviment, si les fem moure en l’ordre correcte, a la velocitat adequada i amb la il·luminació pertinent.

Preu:
3€ per alumne, a la vostra escola.
Durada:
3 hores.
15.- EFECTES ESPECIALS – (ESO + BATX)
Aquest taller es centra en les tècniques professionals que fan servir els especialistes dissenyadors d’efectes especials que treballen a la indústria cinematogràfica per a la seva feina del dia a dia.
A través de l’ús dels materials i tècniques bàsiques com la silicona i els motlles, els alumnes aprendràn les bases del modelat de pròtesis, que permet als dissenyadors d’efectes especials construïr des de zero tot allò amb que la imaginació ens sorprengui.

Preu:
entre 6€ i 12€ per alumne, en funció de la durada i del material necessari, a la vostra escola.
Durada:
Entre 2 i 4 dies (4 hores per dia).