IIIr GALACTICURS: Catàleg Tallers presencials

1.- EL DIA MÉS CURT (+ 2 anys)

Com cada any, cap a mitjans desembre, organitzarem de nou EL DIA MÉS CURT. ED+C és un Festival Internacional que se celebra de manera conjunta a més de 50 països de tot el món en el que el curtmetratge n’és el protagonista. Galacticat, des de fa ja 4 anys, se suma al projecte i programa el paquet de curtmetratges JUNIOR BEAT (+2 anys), Cinema creatiu sobre medi ambient, fantasia, drets humans, valors de l’esport, etc., per fer somiar els més petits de la casa. L’objectiu és entretenir, educar, estimular la imaginació i despertar l’esperit crític.

La programació de ED+C va a càrrec de la Coordinadora de Festivals de Catalunya, CATALUNYA FILM FESTIVALS i la distribuïdora de cinema MARVIN & WAYNE.

EL DIA MÉS CURT
Preu:

1€ per alumne, al vostre cinema.

Preu:

3€ per alumne si portem el cinema a les vostres escoles, amb pantalla, equip de so, projector… Podeu muntar una sala de cine al cole!

Durada de la sessió:

1h – 1:30h

Més informació:

https://catalunyafilmfestivals.com/

https://marvinwayne.com/es

https://www.eldiamescurt.cat/

https://www.segre.com/es/noticias/cultura/2017/12/20/mas_1_400_alumnos_participan_el_dia_mes_curt_tarrega_35510_1112.html

2.- SESSIONS DINAMITZADES DE LA FILMOTECA BOSCOS DE TOTS COLORS (+ 3 anys)

Les sessions dinamitzades per la Filmoteca de Catalunya consisteixen en projeccions de blocs de curtmetratges ens els que es treballen diversos conceptes relacionats amb els valors personals i socials a través de la dinamització d’una educadora. Durant una hora i quart, els més petits fan una primera aproximació al cinema a través d’històries animades en les que descobreixen el format i l’espai i al mateix tremps un mitjà narratiu que els acompanyarà tota la vida.

BOSCOS DE TOTS COLORS és un programa narratiu ple de petites històries que giren al voltant dels boscos i la relació que hi mantenim les persones.

Què treballem?

  • La importància de la conservació dels boscos i la natura
  • Descoberta del cinema com a eina per explicar i difondre idees
  • La capacitat d’observació dels alumnes

Es projectaran els curts:

  • La caseta a l’arbre/Kucica u Krosnji . Darko Crec. Croàcia, 2005, 7’
  • Contes celestes. Els pics alts de la muntanya. David Gautier. Espanya, 2005, 2’
  • Talp i l’excavadoraZdenek Miler. Rep. Txeca, 1975, 7′
  • According to birdsLinde Faas. Holanda, 2008, 5’25”
  • Tream Time.  Gil Alkabetz. 2001, Alemania, 2’27”
  • Papiroflexia. Joaquin Baldwin. EUA, 2007, 2’30”
  • El porquet feliç /Cükas laime. Dace Rïduze. Letònia, 2009, 12’ 

Curts sense diàlegs.

SESSIONS DINAMITZADES DE LA FILMOTECA BOSCOS DE TOTS COLORS

3.- TALLER INTENSIU D’STOP-MOTION (+10 anys) AMB ANNA SOLANAS I MARC RIBA

Taller de quatre jornades en el que s’escriurà un guió, es farà un guió tècnic de la història escrita, es dissenyaran i construiran personatges i decorats de la història i es rodarà la història amb la tècnica d’stop motion de ninots plans de paper i cartró sobre vidre.

Objectius:

1.- Conèixer el procés de creació d’una pel·lícula d’animació.

2.- Familiaritzar-se amb el llenguatge cinematogràfic.

3.- Aprendre a modelar ninots.

4.- Conèixer les necessitats bàsiques d’un set de rodatge en stop motion.

5.- Aprendre a animar, a donar vida als ninots.

Continguts:

1.- Introducció a l’animació i a les diferents tècniques d’animació.

2.- El guió cinematogràfic.

3.- Guió tècnic i story-board.

4.- Disseny i construcció de personatges.

5.- Disseny i construcció de decorats.

6.- El set de rodatge: llums, càmera i software d’animació.

7.- Animar: donar vida als personatges fotograma a fotograma.

TALLER INTENSIU D’STOP-MOTION AMB ANNA SOLANAS I MARC RIBA
Preu:

6€ per alumne, al vostre centre. Per a un o dos grups classe.

Durada:

4 jornades, 5 hores per jornada.

Més informació:

Vídeo resum de la conferència de la primera edició amb n’Anna i en Marc:

https://www.youtube.com/watch?v=urjqxAkFt1I

4.- CineBASE, de l’ESCAC (9 a 16 anys) (5è primària a 4t ESO)

És imprescindible que en tot moment hi hagi un professor del centre donant suport i seguint tot el procés juntament amb el professor de Cine Base (ESCAC).

A través del Manual d’exercicis de Narrativa Audiovisual, els alumnes aprendran a enquadrar la càmera, a il·luminar l’escena, a composar el plano, a dirigir els actors, a escriure els guions, a actuar, a editar i post-produir un curtmetratge que finalment presentaran a competició al IVrt Concurs Internacional de Curtmetratges GalactiCurt.

El procés creatiu en el que s’introdueixen els alumnes quan han de rodar un curtmetratge afecta positivament molts àmbits del seu procés d’aprenentatge. Valors com la paciència, la constància i la perseverança, el treball en equip i la concentració, la creativitat i la imaginació, l’autocrítica i la responsabilitat, la solidaritat i l’empatia, sorgeixen de manera natural en un set de rodatge o durant els processos de pre-producció i post-producció. Un alumne amb poca capacitat de concentració, de sobte es pot trobar treballant quatre hores seguides en l’edició d’una pel·lícula i descobrir d’aquesta manera aquesta capacitat que creia que no tenia; un jove tímid i reservat es pot trobar de sobte totalment inclòs en l’equip realitzant a la perfecció una tasca tant complicada com la sonorització directa d’una escena; tot un grup d’alumnes que fins aleshores no havien compartit mai de manera totalment conjunta una experiència es poden trobar enmig d’una situació molt divertida (els rodatges són plens d’esclats de riures) que els uneixi com a grup i com a persones, despertant l’empatia i la solidaritat cap a l’altre… El cinema és un ofici en el que tots els membres són igual d’importants i aquesta condició permet l’aprenentatge lliure i el creixement personal d’una manera molt directa.

Per altra banda, el cinema inclou una gran quantitat de coneixements tècnics que, amb una gran transversalitat, permeten als joves aprendre conceptes relacionats amb la física (òptica, temperatures de color, funcionament de les ones sonores i captació del so), amb les matemàtiques (distàncies d’enfocament, valors d’enquadrament, angles i moviments de càmera), amb les arts, la història i les llengües (els guions, la direcció d’art, vestuari, maquillatge i perruqueria, atrezzo), amb feines tècniques com l’electricitat (la il·luminació), amb la informàtica (el rodatge, l’edició i la post-producció) i fins i tot amb el sentit comú i l’ordre personal (la producció, la gestió de permisos, l’organització dels rodatges, la comunicació, l’elaboració de calendaris de treball).

– Cronograma

Les franges mínimes per poder realitzar el taller són de 2 hores. Recomanem que es pugui realitzar el taller el més compacte possible, ja que els resultats són molt més positius. Preferiblement es recomana no fer el taller les setmanes prèvies a les vacances de Nadal, Setmana Santa i estiu.

– Material

L’objectiu de Cine Base, és que tots els centres puguin aplicar la narrativa audiovisual a l’aula, de manera que el material no sigui cap impediment.

  • Si el centre no disposa de d’iPads, Cine Base els facilitarà durant el taller.
  • És necessari un projector a l’aula per poder visualitzar els exercicis i projectes.
  • Connexió a una xarxa d’Internet.
CineBASE, de l’ESCAC
Preu:

6€ per alumne, al vostre centre. Per a un grup classe (20 alumnes).

Durada:

4 jornades, 5 hores per jornada. Total 20 hores.

5.- CURS DE GUIÓ (+ 14 anys) AMB DAVID CASALS ROMA

CURRÍCULUM VITAE:

EXPERIÈNCIA LABORAL

2018-present UNIVERSITAT DE MASSACHUSETTS AMHERST, Amherst (Estats Units)

 Professor de tècniques de realització cinematogràfica

2010-present ECIB – ESCUELA DE CINE DE BARCELONA, Barcelona (Espanya)

Professor de tècniques de direcció i d’escriptura de guions

2010-present L’IDEM – ESCOLA AUDIOVISUAL, Barcelona i El Soler (França)

Professor de direcció i escriptura de guions

2011-present INSTITUT CINEMATOGRÀFIC JEAN VIGO, Perpinyà (França)

Instructor de cinema en diverses escoles i instituts

2006-2017 RECREATE PRODUCTIONS LTD., Regne Unit, Espanya i França

Director, productor i guionista 

2011-2014 LYCÉE GARCÍA LORCA, Théza (França)

Professor de cinema i educació sociocultural

2003-2007 READING ADULT AND COMMUNITY COLLEGE, Reading (Regne Unit)

Professor de tècniques d’escriptura de guions i història del cinema

CURTMETRATGES

 – Una segona oportunitat (2014 – 6’). Director i guionista. 28 festivals

Violeta, la cortesana (2012 – 15’). Director i guionista. 64 festivals, 21 premis

Menjar casolà (2011 – 14’). Director. 38 festivals, 14 premis

Salvar el món (2007). Director i guionista. 132 festivals (finalista a Fotogramas en Corto). 60 premis

Els ulls de Djamel (2005 – 14’). Director, guionista i productor. 41 festivals, 8 premis

Cocktail del temps (2004 – 15’). Director, guionista i muntador. 11 festivals

ON/OFF (2002 – 14’). Director, guionista, productor i muntador. 19 festivals

L’hora de l’ogre (2001 – 15’). Director, guionista, productor i muntador. 31 festivals, 1 premi

Un malson (2000 – 13’). Director, guionista, productor. Tercer Millor Curt de la pàgina www.ifilm.com

GUIONS PER LLARGMETRATGE

El piso (2017). Thriller psicològic. En preproducció

Els Otomans (2014). Comèdia romàntica

La darrera plaga (2012). Tragèdia rural

Vides Perfectes (2011). Thriller d’acció

Les transbordadores de taronges (2010). Drama històric-social

La darrera funció (2007). Thriller psicològic

Ciutadà del món (2006). Drama. Finalista al concurs Ciutat de Segòvia. Seleccionat a Babylon UE

25 hores (2004). Thriller d’acció. Finalista en el concurs Orange World (2.746 participants)

La veu de Junas (2002). Melodrama urbà

Estàs mort (2000). Thriller psicològic

L’etern sospir de les roselles (1998). Drama

DOCUMENTALS

Buscando a Thais (2017). Director, productor i guionista. En preproducció

Kilian Jornet: El comptador de llacs (2012). Assistent de producció. Produït per Doblebanda

L’or de Ponent: L’oli d’oliva ecològic a Lleida (2011). Director, guionista i muntador. Produït per

  Recreate Productions

GUIONS PER TELEVISIÓ

La caiguda de l’imperi Romà (2011). Sèrie de televisió (sitcom). Creador i guionista

El meu nen sí em menja (2010). Programa gastronòmic-infantil. Creador i guionista

Alerta verda (2010). Programa ecològic. Creador i guionista

No al fracàs escolar (2009). Programa pedagògic. Creador i guionista

ESTUDIS

2011  BABYLON PROJECT, Rotterdam (Holanda) Seleccionat entre 14 realitzadors europeus per desenvolupar un guió de llargmetratge

2002-2006 LLICENCIAT EN CINEMA I MITJANS DE COMUNICACIÓ Universitat de Birkbeck de Londres, Regne Unit

2006 SCREENWRITING EXPO 5 – LOS ÁNGELES (ESTATS UNITS) Seminaris, conferències i tallers de guions amb William Goldman, Oliver Stone i el departament creatiu de Pixar/Disney entre altres

2006 ESCOLA D’ESTIU DE PRODUCCIÓ CINEMATOGRÀFICA Seleccionat entre 30 artistes pel Centre d’Arts i Cultura empresarial de Londres, Regne Unit

2006 WRITER’S GYM – TALLER DE GUIONS AMB ELLIS FREEMAN Seleccionat entre 15 guionistes per l’Escolla de Cinema de Londres, Regne Unit

2005 TALLER DE CINEMATOGRAFIA AMB ABBAS KIAROSTAMI Seleccionat entre 14 directors europeus pel Festival de Cinema de Potenza, Itàlia

2002 ESCOLA DE CINEMA Acadèmia de Ràdio, Cinema i Televisió de Londres, Regne Unit

2001 TÈCNIQUES D’ESCRIPTURA DE GUIONS Escuela de Letras de Madrid

2001 TALLER D’ESCRIPTURA DE GUIONS AMB WILLIAM C. MARTELL Escola Raindance i Universitat de Westminster de Londres, Regne Unit

CURS DE GUIÓ
Preu:

6€ per alumne, al vostre centre. Per a un grup classe.

Durada:

24 hores, a repartir com es desitgi (per exemple 2 hores a la setmana durant 3 mesos).

Més informació:

Taller per a aprendre a confegir un guió cinematogràfic amb David Casals-Roma, director de l’Escola de Cinema de Lleida.

https://www.segre.com/noticies/cultura/2019/04/03/lleida_tindra_una_escola_cine_tv_72482_1112.html

6.- TALLER DE DOBLATGE – (Cicle Mitjà i Superior)

La majoria dels productes audiovisuals que consumim han patit una important modificació: no tenen les veus originals dels seus intèrprets. I tot i així, gràcies a la bona feina dels professionals del doblatge, seguim dient que “tal actor ho fa tan bé” quan a vegades mai n’hem sentit la veu original. Però, quins són els passos que ha de seguir un actor de doblatge per poder mantenir amb la seva veu el missatge original que ha d’adaptar? Quines són les eines que es fan servir en una sessió de doblatge? I si muntem una sala de doblatge a l’aula amb tot el necessari per poder respondre de primera mà a aquestes preguntes?

Després d’una introducció als aspectes bàsics d’un doblatge, així com els de l’adaptació de textos a per a cinema, als alumnes se’ls mostrarà l’escena d’una pel·lícula a la qual haurem extret el so. La seva missió serà la d’escriure per equips un diàleg per a l’escena que encaixi amb les boques dels actors. Per a aconseguir-ho hauran de tenir en compte els “cops de veu” que marquen les síl·labes del diàleg original, ajudats d’una guia amb les intervencions de cada personatge i els codis de temps. A l’hora de doblar les escenes comptaran amb el vídeo de l’escena amb els codis de temps que els facilitaran les entrades, tal i com fan els dobladors professionals.

 

OBJECTIUS

  • Introduir-se al món del doblatge.
  • Treballar la redacció i la mètrica.
  • Treballar la lectura i la dicció.
  • Treballar la parla en públic i la interpretació.
  • Valorar el treball específic d’aquesta tècnica.
  • Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.
TALLER DE DOBLATGE
Preu:

3€ per alumne, a la vostra escola.

Durada:

90 minuts.

7.- TALLER DE LIGHT PAINTING – (Cicle mitjà i superior)

Aquest taller és una manera única d’aprendre el funcionament de les càmeres de cinema i fotografia. Amb fotografies d’exposició prolongada i la utilització de pinzells de llum, fets amb LED’s de colors, els nois i noies creen escenes màgiques. Amb el Light-painting podem generar tant imatges estàtiques com animacions d’una manera nova i sorprenent.

L’activitat s’inicia amb una introducció al funcionament de la fotografia, des de les primeres càmeres analògiques fins a les digitals, per continuar amb la explicació del funcionament de les eines de Light painting. Tot seguit es realitzarà una presentació sobre les paraules màgiques en la literatura per continuar amb un treball de grup en el que es crearan noves paraules i els seus efectes. Un cop mostrades les possibilitats de la tècnica i creades les paraules màgiques, les capturarem amb els alumnes.

Per a dur a terme aquest taller cal disposar d’una aula que es pugui deixar a les fosques.

 

OBJECTIUS

  • Descobrir el funcionament de les càmeres de cinema i fotografia.
  • Potenciar la creativitat treballant amb la tècnica del dibuix amb llum.
  • Valorar el treball específic d’aquesta tècnica.
  • Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.

 

RESULTATS

Els resultats es podran veure en format de prèvia en el mateix moment de realitzar el taller. Posteriorment s’editaran en format HD i es facilitarà un enllaç de descàrrega al centre per a què el pugui compartir als alumnes.

TALLER DE DOBLATGE
Preu:

3€ per alumne, a la vostra escola.

Durada:

90 minuts.

8.- TALLER DE LIGHT PAINTING – (P3, P4 I P5)

Amb els tallers “Dibuixem amb llum” (P1 a P5)  i “Pinta’m bé” (P3 a P5) creem per als petits una nova manera de relacionar-se amb l’espai. Amb els nostres “llapis de llum” fets especialment per a les seves mans i unes senzilles indicacions crearan màgiques formes de llum.

OBJECTIUS

  • Explorar l’espai d’una manera diferent.
  • Experimentar, des de la identitat, amb la creació audiovisual.
  • Relacionar per l’experiència l’activitat realitzada amb el producte visual resultant.
  • Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.

 

RESULTATS

Els resultats es podran veure en format de prèvia en el mateix moment de realitzar el taller. Posteriorment al taller s’editaran en format HD i es facilitarà un enllaç de descàrrega al centre per a què el pugui compartir als alumnes.

TALLER DE DOBLATGE
Preu:

3€ per alumne, a la vostra escola.

Durada:

50 minuts.

9.- TALLER DE MICROANIMACIÓ (CM, CS, ESO)

Al llarg de la historia del cinema s’han utilitzat una gran diversitat de formats fílmics.

El més famós, aquell amb el que s’han projectat les pel·lícules als cinemes durant gairebé 100 anys, és el de “35mm”,  i un dels més populars el seu germà petit el  “16mm”, anomenats així per la longitud de la diagonal de cada fotograma.

Aquests formats físics, al contrari dels digitals, permeten manipular films ja existents o crear-ne de nous treballant directament sobre la pel·lícula i projectar a l’acte els resultats utilitzant antics projectors restaurats.

L’activitat s’inicia amb una introducció a la història del cinema i l’animació i es presentarà el material amb el qual els alumnes hauran de treballar: la pel·lícula de 35 o 16mm. Seguint les indicacions de El Bombeto els alumnes de dibuixaran o manipularan directament sobre aquest material i després es visionaran les creacions mitjançant el projector.

 

OBJECTIUS

  • Descobrir la història del cinema i l’animació.
  • Experimentar amb nous materials.
  • Potenciar la creativitat en el dibuix.
  • Valorar la cronologia del cinema i en els avenços tecnològics.
  • Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.

 

RESULTATS

Els resultats es podran veure amb els projectors de 35 i 16mm en el mateix moment de realitzar el taller. Posteriorment al taller es digitalitzaran les cintes de pel·lícula, s’editaran en format HD i es facilitarà un enllaç de descàrrega al centre per a què el pugui compartir als alumnes.

TALLER DE DOBLATGE
Preu:

3€ per alumne, a la vostra escola.

Durada:

50 minuts.

10.- ZOOTROP ESTROBOSCÒPIC 3D ANAMÒRFIC – (CI, CM, CS)

El zootrop va ser un invent creat el 1834 i consisteix en un tambor giratori amb petites escletxes a través de les quals es pot observar una animació́ cíclica (loop) provocada per una sèrie d’imatges seqüenciades.

Amb els nostres “Zootrops estroboscòpics” podem canviar les típiques “tires” de zootrop per discs de vinil, i els dibuixos per figures de plastilina que al ser introduïdes dins la màquina es transformen màgicament davant dels nostres ulls!

L’activitat s’inicia amb una introducció al món del cinema per entendre el mecanisme bàsic que el fa funcionar, la persistència visual.

 

OBJECTIUS

  • Descobrir els mecanismes de l’animació́ i el cinema.
  • Experimentar amb la imatge en moviment.
  • Comprendre l’efecte “loop” o bucle.
  • Potenciar la creativitat.
  • Valorar les diferents tècniques de l’animació́.
  • Mostrar una correcta actitud de treball en les diferents dinàmiques plantejades.
TALLER DE DOBLATGE
Preu:

3€ per alumne, a la vostra escola.

Durada:

90 minuts.

11.- NO M’EXPLIQUIS EL FINAL (CM, CS, 1r i 2n ESO)

Us proposem un taller de cinema ben diferent, un taller de tràilers de cinema sense pel·lícula. Però encara que no filmem la pel·lícula sencera caldrà pensar-ne una, i per això aprendrem tot el que cal per explicar una bona història, i explicar-la bé. Un taller per aprendre cinema i narrativa on al final haurem d’interpretar els personatges que creem per donar-los vida. Per a això comptarem amb la nostra pantalla de croma i la màgia dels efectes especials.

Es pre-produeixen, produeixen i post-produeixen 4/5 trailers per grup classes durant les diverses sessions amb l’ajuda de la pantalla de croma, que permet “projectar” dins l’edició final, el fons que més s’adeqüi a la història que centra la narració.

Cal un espai de temps de uns dies al mig de les sessions. Si és en dues entre les dues i si és en 4 entre les sessions 2 i 3 per a que els nens i nenes puguin preparar materials d’atrezzo i vestuaris. 

El rodatge, que es fa a les sessions finals, es realitzarà amb el fons de croma i caldrà un espai ampli, d’almenys 7 x 7 metres, per a muntar-lo. Normalment ho fem al gimnàs dels centres. 

Cada grup classe fa 3/4 trailers depenent del nombre d’alumnes que hi hagi.

TALLER DE DOBLATGE
Preu:

6€ per alumne, a la vostra escola.

Durada:

8 hores (2 sessions de 4h o 4 sessions de 2h).

Més informació:

 https://vimeo.com/259496516

12.- SUECADES – (CM, CS, 1r i 2n ESO)

Les “suecades” és un taller de cinema que es basa en la pel·lícula REBOBINI SI US PLAU de Michel Gondry, un film en el que dos empleats de videoclub refan totes les pel·lícules de l’establiment amb molt baix pressupost però molta imaginació.

Per a dur a terme el taller:

-No s’ha d’utilitzar cap efecte especial que suposi postproducció, o sigui, retocar amb ordinador. Tots els “efectes especials” han de ser “on camera”.

-Els efectes de so, banda sonora, etc, no poden ser enllaunats o “de llibreria”. S’han de fer expressament per els participants en el moment de filmar (foley, música, etc)

-Tots el vestuari i atrezzo ha de ser a partir de la reutilització o el reciclatge.

-Tot s’ha de preparar minuciosament, perquè només es pot fer una “toma” de cada pla.

I tot això perquè?

-Doncs per aprofundir en l’anàlisi de les estructures d’una història. Per poder fer una suecada hem d’analitzar la pel·lícula per entendre els elements de la trama i decidir quines escenes són claus per a l’argument principal i explicar només aquestes. A part treballarem el llenguatge cinematogràfic, teoria i pràctica, i els oficis del cinema.

-Per passar-nos-ho bé fent manualitats de tot tipus per aconseguir reflectir el millor possible l’esperit de la peli sencera. Des del logotip de la productora fins als crèdits.

I com ho faríem?

En aquest cas un cop pactada la pel·lícula amb la classe n’hauran de fer un visionat a l’aula contestant una sèrie de qüestionaris (en aquest visionat el tallerista no hi és present).

Cal un espai de temps d’uns dies al mig de les sessions. Si és en dues entre les dues i si és en 4 entre les sessions 2 i 3 per a que els nens i nenes puguin preparar materials d’atrezzo i vestuaris.

Cada grup/classe crearà una pel·lícula en la que participaran tots a nivell tècnic. A demés els personatges els poden interpretar diferents persones a cada escena. 

TALLER DE DOBLATGE
Preu:

6€ per alumne, a la vostra escola.

Durada:

8 hores (2 sessions de 4h o 4 sessions de 2h).

Més informació:

https://www.youtube.com/watch?v=J7C8nHAAs70

13.- CONFERÈNCIA: ELS OFICIS DEL CINEMA – (CS, i ESO)
A càrrec de Daniel Agudo, professor de l’ESCAC

A través d’una pel·lícula coneguda per tots, en Daniel Agudo introdueix els alumnes en totes i cadascuna de les labors que es duen a terme en una pel·lícula, des del runner, que s’encarrega de transportar els materials d’un set de rodatge a l’altre, fins al director del film i passant per la infinitat de feines que conformen els oficis del cinema.

CineBASE, de l’ESCAC
Preu:

1€ per alumne, als Cinemes Majèstic de Tàrrega.

Durada:

2 hores.

14.- CONFERÈNCIA: LA CIÈNCIA DEL CINEMA – (CS, i ESO)

A càrrec de l’astrofísica de Tàrrega Mercè Romero, que és membre del consell del Departament de Física Quàntica i Astrofísica de la Universitat de Barcelona i Post-doctorada de l’Institut de Ciències del Cosmos on investiga dins el grup d’estructura galàctica, cinemàtica i dinàmica dins l’equip de GaiaUB.

A través de diverses pel·lícules i els efectes especials inclosos en les mateixes, na Mercè Romero explicarà als alumnes les conclusions científiques que se’n poden treure, els “errors científics” que cometen els directors de cinema a l’hora de presentar depèn de quines escenes, les llicències cinematogràfiques que tots tenim per certes i que si s’haguessin d’editar tenint en compte la ciència, haurien canviat completament algunes escenes o fins i tot pel·lícules senceres.

Preu:

1€ per alumne, als Cinemes Majèstic de Tàrrega.

Durada:

2 hores.